Rapport från styrelsemöte

Publicerat: 2024-05-15 - 12:00 - Skrivet av Jon Sellén

Rapport från klubbchef Jon Sellén
• Antal betalande medlemmar dags dato: 800 personer.
Den 9 maj 2023 var det 815 betalande - så det ligger i paritet med förväntat utfall.
• Hur ska klubbens medlemsavgift se ut i framtiden? Ska t ex den vara differentierad så att
den som spelar mycket får betala mer? Kan man t ex lägga in frågan i Players First - ”hur nöjd
är du med hur din medlemsavgift ser ut med hänsyn till hur mycket du spelar?”
• Hur mycket det kostar att sköta vår golfbana? Vad kostar det idag i mantimmar, drivmedel, gödsel mm och hur har
kostnaderna ökat? Detta för att öka förståelsen för våra avgifter - det måste bära sig att driva en golfbana och den är medlemsägd. AE och Thomas Glad har uppgiften att ta fram detta.

Rapport från banchef Anders Edh
• Det ser inte bra ut under dukarna - det har varit en tuff vinter och dukarna har legat på för länge - hela 160 dagar. Det blir en sen start i år, med dåliga greener till en början.
• Idag har man luftat, stödsått med kärrgrö, men vill så med krypven - men det är
fortfarande för kallt.
• Personal från bevattningsföretaget kommer nästa vecka för att slutföra det sista - provtryckning
och nedsättning av ytterligare tre spridare och två elventiler. Pumphuset ska startas upp.
• Nu på torsdag - jobb på rangen och därefter öppning.
• På söndag - allmän städdag. För de som inte kan då ges möjlighet till städning på egen hand
när de har möjlighet - lappar sätts upp på kansliet om vad som ska göras. Anders fixar detta.
• En grävmaskinist kommer och hjälper till med att lägga igen efter fjolårets grävning.
• I sommar ska vi få testa framtidens ruff- och fairwayklippare - en Husqvarna Robotklippare.
Den klipper 50.000 m2 på 48 timmar. 2023 drog våra klippare bränsle för 47.000:-.

Tävlingskommittén
Håller på att slutföra programmet. Bokat är vecka 28 för Golfveckan (med paus på onsdagen)
samt v 29 för seriespel.

Ekonomi
• Ekonomin är lika med antalet betalande medlemmar just nu.
• Intäckterna från Golfsimulatorn har ökat.
• Studion ska slutredovisas till Arvsfonden.
• Bevattningsprojektet ska amorteras och skrivas av.
• Mer digital kassahantering ska införas - Kristina kan hjälpa till.

Rapport från Medlemskommittén
• Outlet-försäljning på logen nu på lördag 27 april. Förberedelserna i full gång.
• 60-årskalaset planeras för fullt. 120 personer är maxtak för tävling - festmiddagen kan ta fler.
• Prova-på-dag planeras i början av säsongen.

Rapport från GGA och Damer 55+
• GGA-har haft upptaktsmöte och damerna har sitt den 7 maj.
• Förslag att damerna ska skicka ut mail till de som fyller 55 och välkomna
dem in i tävlingsverksamheten.

Rapport från Bankommittén
• Håller i städningen av rangen på torsdag.
• ”Stickans Course Crew” har bl a bunkerjobb som väntar.

Rapport från Juniorkommittén
Magnus Lampert fortsätter med sina träningar för juniorer.

Övriga frågor
En till simulator diskuteras, med nytt boknings- och låssystem.